Поробки до Великодня: ідеї для дітей
Великдень - це
таке свято, коли люди не тільки йдуть до церкви, а й прикрашають свою оселю,
обмінюються подарунками. В якості прикрас використовуються великодні яйця з різними візерунками.
Ще можна виготовити прикраси з паперу, які дітки можуть
зробити своїми руками. Поробки до Великодня для дітей і дорослих
допоможуть не тільки розвинути творчі здібності дитини, а й стануть приводом
розповісти їй про це свято.
Поради батькам
по розвитку емоційного інтелекту дитини
• Створюйте позитивний
емоційний фон у сім'ї. Це сприяє хорошому самопочуттю дитини. Якщо вона погано
себе почуває, то не може думати про інших.
• Поговоріть з дитиною:
запитайте, що сьогодні відбувалося з нею в дитячому садку, в яких іграх приймав
участь, що цікавого відбувалося, що нового дізнався, навчився?
• Не забувайте, що ви -
приклад поведінки і дії для своєї дитини. Діти вчаться, наслідуючи оточуючих
людей, і в першу чергу своїх батьків.
• Заохочуйте гру і
спілкування своєї дитини з іншими дітьми. Саме в спільній діяльності дитина
набуває комунікативні навички.
• Допомагайте дитині
розпізнавати емоційні стани за фотографіями, які можна знайти в вашому
сімейному альбомі, за малюнками,
ілюстраціями до казок, творів.
• Читайте дитині
оповідання, казки і вірші, насичені
емоціями. Обговоріть з нею поведінку персонажів. Акцентуйте увагу що добре, що
погано.
• Розмовляйте з дитиною
про її власні емоції і почуття, допомагайте їх зрозуміти та набути власний
досвід
• Поговоріть з дитиною
на, здавалося б, звичайні теми: чому ми повинні допомагати один одному; як інша
людина відчує себе, якщо ми ій допоможемо і якщо відмовимо в допомозі; що ми
відчуваємо, коли лаємося і коли намагаємося спокійно поговорити один з одним;
що робити, якщо друг сумує, що робити,
якщо самому нудно, якщо у тебе є пиріг, а у друга немає.
У всіх цих
ситуаціях намагайтеся показати дитині, наскільки важливо розуміти почуття інших
людей, уміння стати на їх позицію, домовитися.
• Знімайте стрес у дитини
за допомогою рухових вправ, переключайте
увагу на іншу діяльність.
Спілкуйтеся , грайтеся , слухайте музику, відвідуйте театр, читайте книжки зі
своєю дитиною. Це нестаріючі ресурси для пізнання себе, оточуючих і всього
світу.
Значення іграшки в житті дитини
У слові іграшка сховане
слово”гра”. Іграшка — засіб для гри, її провідник. Іграшка — образ,
товариш, спогад про тих, хто подарував або виробив іграшку. Іграшка приходить
до дитини змалку. Раніше іграшки виробляли своїми руками. Мати, сестри,
тітоньки, бабусі шили ляльку або виготовляли її з соломи. Тато — вирізав з
дерева. Іграшка присвячувалась конкретні дитині, на її виготовлення витрачали час та думки.
Вона несла не тільки образ, але і спогад, і побажання. Іграшок не було багато,
лише кілька, подарованих на Миколоя, Різдво, день народження,
день янгола, Велекдень. Тобто, дитина пов”язувала іграшку з важливою для всіх
подією, зі святом. Саме разом з іграшкою в її життя приходило свято. Що то були
за іграшки? Медяні пряники на Миколая, шиті ляльки, дерев”яний посуд, машинка,
візок, дерев”яні яйця, прикрашені візерунком, ляльки та травинки з соломи,
мушлі, камінці, сопілки, дзвоники, підкови, пір”ячко, шкатулочки - звичайні й
прекрасні речі дитячого світу.
Зустріч з
іграшкою була цілою подією у житті маленької людини. А якщо то подія — то
іграшку берегли, передавали від старшого молодшому.
Ляльки ніколи не повторювалися, в кожної був свій
день народження. І обличчя у ляльки не вимальовували. А оскільки не було
чіткого виразу обличчя, одна й та сама лялька могла бути і донькою, і мамою, і
бабою, і сестрою. Могла усміхатись, плакати, журитись, радіти, сварити,
прощати, жаліти. Вона — багато і бідна, стара і молода, доросла і маленька.
Скільки перетворень, скільки фантазії, і все в одній ляльці!
Іграшка — засіб для виховання та розвитку дитини.
Ранній вік характеризується тим, що дитина відтворює все, що бачить зовні
переносить у свої ігри, свій внутрішній світ. Образи іграшок, які ми пропонуємо
дітям, навіюють образ, на який дитина прагне бути схожою.
Сучасний світ наповнений
різноманітними іграшками для дітей. Пригадайте, який вигляд має сучасна
іграшка? З якого матеріалу її вироблено, якого кольору, який образ несе в собі?
Для дівчаток — Барбі. А для хлопчиків — машинки,
монстри, пістолети, мобільні телефони. Дорослі Барбі —
біляві красуні з довгим волоссям і довгими ногами, пишними формами, багатим
гардеробом, схожі одна на одну, всі модні, всі усміхаються. І жодна не схожа на
маму, бабусю, жодна не плаче, не журиться, не переживає, не готує смачну їжу,
не піклується про інших. Барбі зайнята собою, своїм гарним вбранням, зачіскою,
інтер”єром. Образ Барбі — ідеальний для підростаючої дівчинки.
У квартирі маленького хлопчика,
як правило, знаходяться ціла купа різних машин. Їх так багато, що їм не
вистачає місця. Їх легко зламати, а якщо поломалася машинка, її відправляють на
смітник. Якщо можна зламати і викинути, то можна купити нову, ще кращу. Сучасні
іграшки хлопчиків — монстри, пластикові роботи з вузькими загрозливими очима.
Вони сваряться, б”ються, жахаються один одного. Такі іграшки — образи для
відтворення у глибинних просторах душі, засіб для виховання певних якостей
характеру.
Сучасна іграшка — розумна, вона вміє говорити,
пищати, награє мелодії, стріляє, для приклад для розвитку певних мовленнєвих та
емоційних проявів. Граючись з такими гучними іграшками, дитина навчається
вітворювати такі самі звуки без допомоги дорослих. Вона довго може бігати зі
звуковим кермом у руках. Тільки потім мама незадоволена тим, що її маленький
син кричить та верещить не своїм голосом.
Коли не було величезної індустрії дитячої іграшки,
вона відповідала тим тогочасним вимогам до іграшки, що їх пропонували вчені,
педагоги, вихователі, лікарі.
Адміністратор блогу видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити